המחיר חשוב, אך עלות אפקטיבית תגרום לכם להיות או לחדול.

האם חישבתם מה העלות האפקטיבית שאתם משלמים עבור ציוד במערכות אוטומציה?

פלטפורמות אוטומציה תעשייתיות חוות שינוי פרדיגמה. טכנולוגיות חדשות עושות את דרכם בתחום כמו מערכות Embedded בזמן אמת,  רשתות תקשורת מקומיות סטנדרטיות כגון  Ethernet, Wi-Fi ו- ZigBee  , פרוטוקולי תקשורת מבוססי IP , ארכיטקטורות מוכוונת שירותים סטנדרטיים (SOA) ושירותי אינטרנט.

עם זאת, הכנסת הטכנולוגיות החדשות מעוררת בעיות מהותיות שצריכות להיפתר כראוי, ומחייבת בחינה מחדש של המושג "מחיר" בהיבט של עלות נומינלית. יותר ויותר חייבים המהנדסים ואנשי הרכש לבחון כיום לא רק את עלות הציוד, אלא את המחיר האפקטיבי של הציוד הנרכש הכולל פרמטרים שעלותם לא נלקחת בחשבון בבחירת הציוד או ספק הציוד.

בחירת הציוד הנכון

הפרמטר הראשון בעלות אפקטיבית הוא בחירת הציוד האופטימלי בתכנון מכונות, מערכות הנעה ואף שדרוג של מערכי ייצור קיימים. מחיר אפקטיבי כולל בתוכו את היכולת לתכנן מערכות אוטומציה באופן שיאפשר מקסום משאבים קיימים, עלות תועלת גבוהה וגמישות מרבית. לפיכך היכרות עם מגוון הטכנולוגיות החדשות של חומרה ותוכנה, והיכולת המקצועית ההנדסית להתאים את הציוד הרלוונטי לפונקציות הפעולה הנדרשות, חייבות להיות תנאי הכרחי בבסיס ההחלטה על בחירת השותף הנכון בתכנון והטמעה של כל ציוד בבניית מכונה ומערכת אוטומציה. מחיר הטעות יכול להיות גבוה

צמצום זמני הטמעה

הפרמטר השני, שמהווה את אחת הבעיות הנפוצות ביותר באוטומציה תעשייתית, הוא הצורך להטמיע את הציוד החדש באופן אינטגרטיבי עם מערכות קיימות, וכל זאת במהירות, בקלות וביעילות הכלכלית הגבוהה ביותר. מחיר אפקטיבי לוקח בחשבון את זמן ההטמעה, את איכות התמיכה ההנדסית שניתנת ע"י ספק הציוד, את הניסיון הנצבר שלו במערכות דומות והיכולת לפתור בעיות בצורה המקצועית ביותר. אף אחד לא מתמחר את זמן "ההשבתה" של המכונות וקווי הייצור הנדרש להטמעה והפעלה מלאה של קווי הייצור או המכונות. עלות זו לא מתומחרת במחיר הנומינלי של הציוד!!!.

חלקי חילוף ושירות

האם בבחירת ספק הציוד וסוג הציוד שאתם רוכשים, אתם מתמחרים גם "זמנים אבודים" הנגרמים כתוצאה מחוסר נגישות לוקאלית מידית לחלקי חילוף? ומה עם תמיכה בתקלות שוטפות? האם איכות השירות שאתם אמורים לקבל מספק הציוד אצלכם במפעל נלקחת בחשבון בבחינת העלות האפקטיבית של הציוד? אתם חוסכים בעלות הרכישה של הציוד, מקבלים מחיר נמוך יותר, אך בסופו של יום, העלות האפקטיבית של הציוד עלולה להיות יקרה הרבה יותר, אם אין מלאי זמין של חלקי חילוף בישראל או לחילופין ספק הציוד אינו נותן שירות מידי בכל שעות היממה ובעיקר על ידי מהנדסים מקצועיים ומיומנים. אין ספק כי איכות השרות הופכת למרכיב ההצלחה המשמעותי בתחום של אוטומציה תעשייתית, מרכיב שאינו חשוב פחות מציוד החומרה עצמו.

להוריד את העלות האפקטיבית הודות ל-37 שנים של הצלחות מוכחות

חברת "דור הנדסה" מספקת ללקוחותיה שירותים המבטיחים צמצום משמעותי בעלות האפקטיבית. מאז הקמתה בשנת 1978 החברה מספקת תכנון, הטמעה ותמיכה של פתרונות טכנולוגיים למערכות אוטומציה תעשייתית והנעה אלקטרו-מכאנית. מהנדסי החברה  בתחומי החשמל, מכונות, אלקטרוניקה ותוכנה, מלווים כל לקוח כאשר הפרויקט עוד על "שולחן השרטוטים" ומתאימים את הפתרון האופטימלי לדרישות וצרכי הלקוח. מומחיות של 37 שנים בתחום של אוטומציה תעשייתית וניסיון בקשת רחבה של פרויקטים מורכבים, מאפשרת לצוות המהנדסים של "דור הנדסה" לייצר אינטגרציה בין הציוד הקיים של הלקוח לבין הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ולתכנן מערכת מסונכרנת של חומרה, תוכנה ותקשורות.

הטמעת הציוד נעשית ע"י צוות המהנדסים המקצועי של החברה, בעל היכרות מיטבית עם מגוון מערכות בקרה ותוכנה של יצרנים מובילים בעולם תוך קיצור משמעותי של זמני ההשבתה בעת התקנה של ציוד חדש או שדרוג של מערכות קיימות. כנציגים הבלעדיים בישראל של CODESYS, תומכים המהנדסים של "דור הנדסה" בכתיבת אפליקציות ליישומים ייעודיים ומפחיתים את העלויות הנגרמות בעת הרכבת המערכות.

ב"דור הנדסה" מקפידים על מענה מהיר במקרה תקלה תוך הבטחת זמינות של מהנדס בכיר בעל הכרות עם מערכות הלקוח באמצעות מענה בכל שעות היממה. בנוסף קיימת זמינות חלקי חילוף ממלאי החלפים של החברה בישראל.

מקצועיות וניסיון צוות ההנדסה של הספק, זמינות מוצרים וחלקי חילוף ושירות ותמיכה טכנית 24/7, הם הפרמטרים שכל חברה אמורה לתמחר כחלק מהעלות האפקטיבית של כל ציוד. המחיר חשוב, אך העלות האפקטיבית הכרוכה ברכישת הציוד, היא זו שמגלמת בתוכה קנייה חכמה של ציוד.

לפרטים נוספים אנא פנה אל מרכז השירות והתמיכה הטכנית של "דור הנדסה" – 03-9007595